האומנות בבית

 

icon2טלפון: 03-5168042 

icon1כתובת מייל:  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

בית רוקח

האוצרת מירי קרימולובסקי

img32אמנות הציור והפיסול הייתה בעבר נחלתם הכמעט בלעדית של אומנים גברים, שהגו את התזות שלה ושהיו גם היוצרים. הנשים שימשו כדוגמניות וצופות נאמנות. אומנים גברים אהבו להתייחס ביצירתם לאישה כאל מקור ליופי, הרמוניה וכאל אובייקט של מין. ואולם נקודת מבטם הייתה בעיקר של מי שמתבונן באובייקט שלו כמשקיף מבחוץ. האישה כפי שלאה חשה אותה, היא יצור עייף, עקב המעמסה הרובצת עליה כאישה מודרנית, המעורבת בחברה והמנסה לחדור לכל המקצועות שהיו בעבר נחלתם הבלעדית של הגברים. יחד עם זאת, היא נשארה היולדת, המיניקה, המחנכת והמטפלת של הילדים. לכאורה היא יצאה אל החופש, למעשה היא קיבלה על עצמה עול כפול. לאה חיפשה לבטא ב'פיסלות' שלה את התשובה הנשית לנימרוד של יצחק דנציגר, במקום צעיר, שופע גבריות, חמוש, מתוח, מפגין שרירים – ה'פיסלה' של לאה נוצרה כאישה מבוגרת, אישה עייפה, המחפשת רגע של שלווה.

המגבלה הרפואית – העיוורון – אשר פקד את לאה ב-1999, הביאה למהפך ביצירתה . היצירה מתוך רסיסי ראייה, הביאה אותה להתרכז בעולם הצבעים. מתוך תאווה בלתי נשלטת ומתוך חוש פנימי אינטואיטיבי, פרשה צבעים על הנייר ועל הבד. קומפוזיציות צבעוניות להפליא, צמחו לחגיגה צבעונית של כתמים מופשטים, זוהרים, בוריאציות אין ספור. הפלא הוא, שכתמים אלה הופכים לדמויות של נשים, נשים בתנועה, נשים המשרות תחושה ארוטית והיוצרות תחושת מגע חם ואנושי. הציורים שנולדו בהשראת פסליה של לאה מכנסים בתוכם דמויות רבות השלובות זו בזו. פסליה החדשים קיבלו צביון חדש. הם עברו להתכנסות קבוצתית ולמגע גופני, אישה ברעותה. Daניתן לומר כי יצירתה של לאה נעה בין ציור לפיסול. בציוריה מצויים אלמנטים פיסוליים ובפסליה – אלמנטים ציוריים . התוצאה מקורית ומרתקת .

גלריית תמונות

Capture2